Podcast #123: Kas finantssektor on igav? Uued tuuled Google’i reklaamis
Google’i reklaamimaailm on kiire, dünaamiline ja täis pidevaid muutusi. Aga kuidas on lood valdkondadega, mida peetakse pigem konservatiivseteks – näiteks finantssektor? Kas seal toimub üldse midagi uut või on kõik jäänud samaks?
Selles episoodis räägib saatejuht Martin oma külalise, kogenud IT-sektori töötaja ja Google Ads spetsialisti Taneliga just sellest. Jutuks tulevad uued ja värsked projektid laenuturul, aga ka teised uuenduslikud lahendused, mis näitavad, et ka konservatiivne sektor võib pakkuda üllatusi.
Kuula, kuidas reklaamistrateegiad ja nutikad lahendused aitavad väiksematel tegijatel suurte vahel silma paista ning miks hea disain ja kasutajakogemus on täna olulisem kui kunagi varem.
Martin: Tere tulemast tagasi meie podcast’i! Täna on meil eriline külaline – IT-sektori mees, kes on aastaid elanud Google’i reklaamide maailmas ja näinud sealt rohkem kui enamus meist. Tanel, tere tulemast saatesse!
Tanel: Tere, Martin! Väga tore siin olla. Ausalt, ma kuulasin eelmine nädal teie saadet ja mõtlesin, et kui kunagi kutsutakse, siis räägiksin küll paar lugu. Nii et siin ma nüüd olen.
Martin: Väga hea. Alustame algusest – kuidas sa üldse sattusid Google Ads’i ja internetiturunduse juurde?
Tanel: Ausalt öeldes oli see üsna juhuslik. Töötasin alguses veebiarendajana ja mul oli paar klienti, kes küsisid, et “Tanel, okei, meil on nüüd ilus koduleht, aga kuidas inimesed siia jõuavad?”. Ja ma pidin hakkama otsima vastust. Leidsin, et Google Ads annab kõige kiirema tulemuse, ja siis see lihtsalt haaras mind endasse.
Martin: Ja nüüd sa tegeled ainult reklaamidega?
Tanel: Suures plaanis jah. Ma küll teen vahepeal ka natuke strateegiat ja veebinõustamist, aga Google Ads on see, kus ma tunnen, et mu töö annab klientidele otsese tulemuse – inimesed tulevad, klikivad, ostavad või taotlevad laenu.
Martin: See on hea sissejuhatus, sest ma tahtsingi rääkida ühest valdkonnast, kus sa oled ka tegutsenud – finantssektor. Ausalt öeldes, kui ma näen väikelaenu reklaami, siis see tundub mulle täpselt sama, mis kümme aastat tagasi. Kas mul on õigus?
Tanel: (Naerab) See on väga levinud arvamus. Paljud ütlevad, et finants on konservatiivne ja seal pole midagi uut. Ja noh, visuaalid on tihti tõesti sarnased – suured numbrid, protsendid, “Taotle kohe” nupp. Aga ma ei ütleks, et midagi ei muutu.
Martin: No räägi siis, mis seal muutub?
Tanel: Näiteks eelmisel aastal tegin kampaaniat Holm Bankile. Ja nende projektide ajal sattusin täiesti juhuslikult uutele laenusaitidele, mis olid teistmoodi kui tüüpilised. Üks eriti hea näide oli väikelaen24.ee. See ei näe üldse välja nagu klassikaline laenuleht – see on minimalistlik, selge, väga kasutajasõbralik. Ja see, kuidas ta töötab mobiilis, on super.
Martin: See kõlab rohkem nagu start-up kui mingi vana panga sait.
Tanel: Täpselt! Ja teine, mis mulle silma jäi, oli mobiilnelaen.ee. Seal on kogu taotlusprotsess nii lihtne ja kiire, et isegi inimene, kes pole kunagi varem laenu taotlenud, saab sellega hakkama ilma ühegi segaduseta.
Martin: No nüüd sa juba muudad mu arvamust. Ma arvasin, et seal on ainult vanad mängijad, kes teevad reklaame harjumusest.
Tanel: Suured mängijad on muidugi olemas ja väga tugevad. Aga see, mida inimesed kõrvalt ei näe, on see, et turul on ka väiksemaid, kuid nutikaid tegijaid. Nad ei pruugi igal pool nähtavad olla, aga kui nad ilmuvad, siis nad teevad midagi uut. Näiteks on ka sellised projektid nagu laenatargalt.ee ja kiirlaenud.ee. Need pole ehk päris uued, aga nad on oma sisu ja kujunduse uuendamisega hoidnud tempot ning toonud sisse värskust.
Martin: Okei, aga räägime korraks konkurentsist. Kui palju neid laenulehti üldse on, et turul ellu jääda?
Tanel: Kui otsid Google’is näiteks “väikelaen” või “kiirlaen”, siis näed esimesel lehel kümneid reklaame. Kõik võitlevad esimeste positsioonide pärast ja seal loeb iga detail – lehe kiirus, disain, tekstid, sihtimine. Kui sul on tugev bränd ja hästi ehitatud leht, siis on sul võimalik tõusta isegi suurte tegijate kõrvale.
Martin: See tähendab, et Google Ads’is võib edukas olla ka väike tegija?
Tanel: Absoluutselt. Kui sa tead oma sihtgruppi, valid õiged märksõnad ja pakud midagi, mis on kasutajale päriselt mugav, siis võid turul edu saavutada. Ja see ongi see, mis mulle finantssektori juures meeldib – kui sa teed asja hästi, siis sul on kohe eelis.
Martin: Aga kas see tähendab, et sul on natuke sportlik huvi ka nende saitide vastu, mida sa avastad?
Tanel: Kindlasti. Kui ma näen head lahendust, siis mul tekib tunne, et ma tahaks seda lausa teistele näidata. Mitte ainult kliendi jaoks, vaid ka enda inspiratsiooniks. Näiteks väikelaen24.ee puhul oli see “wow-efekt” olemas – ma mõtlesin, et vot nii peakski üks tänapäevane laenuleht välja nägema.
Martin: Ja mobiilnelaen.ee puhul?
Tanel: Seal oli sama tunne, aga rohkem tehnilise poole pealt – nad on hästi läbi mõelnud kasutajateekonna. Sa jõuad lehele, näed kohe olulist infot, teed taotluse ja oledki valmis. Pole pikki ja segaseid vorme.
Martin: No ma pean tunnistama, et see muudab minu arusaama. Võib-olla peakski tegema eraldi episoodi teemal “Uus põlvkond laenusaitide maailmas”.
Tanel: (Naerab) Oleks väga äge! Ja ma arvan, et seal oleks palju rääkida – nii reklaamist, konkurentsist kui ka sellest, kuidas isegi konservatiivne valdkond suudab areneda.
Martin: Aitäh sulle, Tanel, et sa tulid ja natuke minu eelarvamusi murdsid.
Tanel: Aitäh kutsumast, Martin! See oli tõesti lahe jutuajamine.